יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

שנתיים לבלוג "עולם המשכנתאות"

השבוע מלאו שנתיים להולדתו של הבלוג "עולם המשכנתאות". מטרת הבלוג, כפי שנכתב בכותרתו, היא "לקרב את הקורא לעולם המושגים של תחום המשכנתאות". הבלוג מיועד לקהל קוראים מגוון: לווים, אנשים העוסקים בתחום המשכנתאות, תלמידי קורסים במימון נדל"ן וסתם אנשים שיש להם עניין בנושא מימון הנדל"ן. הבלוג מנוסח בפשטות, כדי לאפשר לכולם לקרוא את הרשימות, למרות שברור שהבנה לעומק של לפחות חלק מהנושאים מחייבת ניתוח מעמיק יותר.

לבלוג הצלחה צנועה. למעלה מ-150 "קוראים" (בואו נהיה אופטימיים) נמצאים ברשימת התפוצה הקבועה שלו. לפי מנועי האתר מספר הקוראים בפועל משתנה לאורך זמן, לפי נושא הרשימה, כשהמספר החודשי נע בין 300 ל-600 קוראים. השתנות קצב הכניסה היא סבירה, חינוכית (צריכים להילחם על תשומת הלב של הקוראים)  ומעניינת. חתך הקוראים משקף (איכותית) את הציפיות: אני מקבל הערות ותגובות מכל אחת מהקבוצות שנמנו לעיל.

קיוויתי להפוך את הבלוג למרכז דיונים בנושאי מימון נדל"ן ובנושאים קשורים: להביא כותבים אורחים, ולגרום לקוראים להגיב לרשימות. ההצלחה לדובב אתכם היא חלקית: עד היום רק שני כותבים אורחים תרמו רשימות לבלוג, מתוך ששה שהביעו רצון לכך, ורוב המגיבים לרשימות מעדיפים להגיב ישירות במייל ולא באמצעות מנגנון התגובות המובנה בתוך הבלוג, אולי בגלל מורא הכתיבה.


עד היום פורסמו בבלוג 134 רשימות. במקרים ספורים חרגתי מנושאי הליבה של הבלוג והרשיתי לעצמי לדון גם בנושאים אחרים. לפי נתוני גוגל הרשימה הפופולרית ביותר היא "מה בין משכנתא צמודת-מדד למשכנתא "צמודת-פריים"?" מיום 8 ביוני 2010 שזכתה עד כה ל-523 קוראים. הבאה בתור היא הרשימה "שתי הערות על המחאה החברתית" מיום 4 באוגוסט 2011 עם 358 קוראים. שתי רשימות נוספות זכו לכ-300 קוראים: הרשימה לזכר הנופלים במערכות ישראל ("ערב יום הזכרון לחללי מערכות ישראל"),  והרשימה לגבי מחאת האוהלים ("אוהלים בשדרות רוטשילד"). מסתבר שיהיה קשה להגיע לתפוצת שיא ברשימות הקשורות בנושאי משכנתאות פרופר.

אני מקווה שגם בשנה הקרובה יהיה הבלוג מקור של מידע לציבור הקוראים. שנה טובה לכולם

10 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שנה טובה,
כקורא נאמן, נמשיך לצפות לרשימות גם בתשע"ב

אברהם הקורא הנאמן אמר/ה...

ישר כוח!
רשימות מעניינות ומחכימות, כתובות ומנוסחות היטב.

ישראל סגל אמר/ה...

דורון, שנה טובה לך ולבלוג המשכנתאות. מאחל לך עוד ועוד קוראים בשנה הבאה (גם פייסבוק היו קטנים פעם)

אבי אקשטיין אמר/ה...

שלום דורון

אני כקורא נאמן מאוד מעריך את רמת ומגוון הנושאים שנסקרו בבלוג.
הכתיבה בהירה ואיכותית ותמיד יש לזכור שאיכות הקוראים הינו פקטור חשוב לציון חשיבותו של הבלוג.

גדעון שוּר אמר/ה...

דורון שלום,
המשך להתמיד ולפרסם את הבלוג, כי מסתבר שיש קוראים נאמנים הצמאים למידע ולניתוח אובייקטיבי ומקצועי של תחום המשכנתאות. רבים יותר סבורים שהם יודעים עליו הכל, ולמעשה מעטים מאוד מבינים אותו ויכולים לנתח את צפונותיו, כולל בהסתכלות ארוכת טווח של ההסטוריה שלו.

כאחד מקוראיך המסורים, אני מקווה כי החשיפה לבלוג תגדל בשנה הקרובה. נסיונותי לעניין גורמים שונים, שלטעמי צריכים לקרוא את הרשימות, לא ממש נחלה הצלחה, עד כה.בהצלחה.

גילת בן שטרית אמר/ה...

דורון,

אתה האורים והתומים בתחום המשכנתאות ושוק הדיור. התקופה האחרונה היתה סוערת בתחום הדיור והמשכנתאות, ולהערכתי הבלוג שלך הוא מגדלור בתחום. תמיד שקול, תמיד בהיר ולעולם לא מתלהם. הבלוג הוא האלטרנטיבה המקצועית לפרשנות החפיפיניקית שמציעה העיתונות הכלכלית.

בברכת שנה טובה ומדיניות דיור שפוייה,
גילת

Udi Nachmany אמר/ה...

טוב אז גם אני אכתוב. הבלוג כתוב היטב ומצליח להסביר נושאים לא פשוטים בצורה פשוטה, שזה חשוב מאוד. הוא גם נותן לנו הזדמנות להבין כמה בבל"ת מאכילים אותנו כשאנחנו פותחים עיתון או נכנסים לבנק.

לאחרונה הבלוג עסק הרבה במחאה החברתית, ולדעתי חלק מהדברים שנכתבו בו ראויים להכלל במניפסט של המחאה אם ייכתב, או לפחות להיות מצוטטים על ידי מנהיגים חברתיים בבחירות הבאות. אני אישית לא מצאתי תיאור יותר אינטליגנטי, חד ומקיף של תהליכי המאקרו שהובילו למחאה ושמניעים אותה. אבל בשיאה של מחאה שסחפה מליונים, כשרבים מהפעילים והתומכים היו זקוקים לסוג כזה של ניתוח, מספר הקוראים לא השתנה משמעותית.

הבעיה היא שיווקית-טקטית. הבלוג עוסק במשכנתאות לא בנושאי כלכלה, חברה ודיור. כשמנסים לשים קישור בפייסבוק כדי לחשוף אנשים, שצמאים לניתוח אינטליגנטי של המחאה, לבלוג, הגולשים רואים את הפסקה המתארת את הבלוג: "מטרת הבלוג לקרב את הקורא לעולם המושגים של תחום המשכנתאות. הבלוג מיועד לקהל מגוון: לווים, אנשי משכנתאות ותלמידי מימון נדל"ן. הבלוג ינוסח בפשטות, אף כי הבנה לעומק של לפחות חלק מהנושאים מחייבת ניתוח מעמיק יותר." ממש לא עושה צדק עם הנושא החדש ובמיוחד עם איכות הניתוח וכתיבה.

אני חושב שכדאי לנצל את יום ההולדת כדי להחליט על מיצוב מעודכן, או לתחום מחדש את הנושאים, או פשוט לכתוב בלוג נוסף. ללא התרגיל הזה המוצר עלול להמשיך ולבלבל, ומספר הקוראים להשאר כמות שהוא..

יוחנן רועי אמר/ה...

תמיד רלוונטי ותמיד כתוב בסגנון מרתק ומקורי.
אל תפסיק.
שנה טובה

ניצה הקוראת האִטִּית אמר/ה...

ניצה הקוראה האטית מחזקת את ידיך להמשיך ולכתוב בנושא שאתה כל כך מקצועי בו ויכול לתרום לאחרים מהידע המעמיק שלך. הנאה נוספת שאני מוצאת בקריאה בבלוג היא מאיכות הכתיבה שלך, מהיכולת לכתוב בפשטות יחסית נושאים מורכבים ולא מאוד נהירים לציבור, ולעברית המשובחת. אז שנתיים זה בהחלט ציון דרך, ומאות קוראים זה בעיני הישג ממש יפה. כה לחי!

אנונימי אמר/ה...

מאחורי הכותרת הכי פחות מפתה שאפשר היה להעלות על הדעת, "עולם המשכנתאות", מסתתר תוכן מרתק, חשוב, ברמה הכי גבוהה שיש. הכתיבה בבלוג, שלך וגם של המגיבים, שונה מהכתיבה המקובלת בתקשורת. אני רואה בעניין הזה בשורה מהותית. חשיבות תרבותית עליונה. (השווה, אתמול בטלוויזיה, המראיין שואל את דניאל שכטמן "תסביר את העניין בשלושה משפטים"). יישר כוחך!
חיים לוטנר