יום ראשון, 4 באפריל 2010

"עולם המשכנתאות" - סיכום עד כאן

הבלוג "עולם המשכנתאות" פועל כבר ששה חודשים. במהלך תקופה זו פורסמו בו 44 רשימות. לטובת הקוראים הרשומים אצלי אני מפיץ הודעת מייל כל אימת שאני מצרף רשימה חדשה לבלוג. רשימת התפוצה שאני מנהל גדלה לאורך התקופה, והיא כוללת כבר למעלה מ-110 נמענים.

ידוע לי שחלק מהנמענים מפיצים את המייל לרשימה משנית של קוראים, ואני מציע לכל מי שמעוניין בכך לשלוח לי כתובת מייל ואצרף אותו לרשימת התפוצה שלי. מצד שני, חלק מהנמענים הנוכחיים הם תוצאה של יוזמה פרטית שלי, וייתכן שיש ביניהם כאלו שאין להם עניין להמשיך ולקבל הודעות על עדכון הבלוג. גם אלו מוזמנים לפנות אלי ואסיר את שמם מרשימת התפוצה – לא צריך לעזוב לשם כך את מקום העבודה או להחליף כתובת מייל.

רשימות הבלוג פתוחות לתגובות של הקוראים. קוראים החפצים בכך מוזמנים להגיב לתוכן הרשימות. רוב האנשים שקוראים את הבלוג דרך קבע הם אנשים המתעניינים בנושא, וככאלה הם גם יתעניינו בהערות והשגות מצד קוראים אחרים. אם יש לכם הצעות להפניית הקוראים לבלוגים או למאמרים או לאתרים רלוונטיים לנושא – אדרבא ואדרבא.

לאור התפתחותו המהירה של מודל הבלוגים באינטרנט, ומנגד התנוונותה של העיתונות הכלכלית בישראל לכדי כלי שעוסק בעיקר ברכילות עסקית ושהניתוח הכלכלי בו סובל מבינוניות מקצועית (למעט כמה כותבים ייחודיים) – ייתכן שבלוגים יכולים להחליף את העיתונות הכתובה לפחות בחלק מהפונקציות ולספק תשובה למי שמתעניין לא רק בחדשות הכלכליות אלא גם בדיון מקצועי במשמעויותיהן. לדאבוני, אני יכול לנסות לספק תרומה מקצועית רק בתחום כלכלי מצומצם זה – עולם המשכנתאות – ולא בתחומים כלכליים אחרים. נותר רק לקוות שבשנים הקרובות תינתנה תשובות מקבילות בתחומים כלכליים אחרים (ואחרים שאינם כלכליים) ע"י בעלי מקצוע מתאימים. למי שמכיר – מודל זה של דיון מקצועי כבר מתקיים בצורה מעניינת בארה"ב.

אני מצרף בהמשך רשימה של נושאים שנכללו בבלוג מראשיתו. מאחר שהבלוג הולך ותופח, רשימות תוכן אלו נעשות ארוכות ולכן הוספתי לבלוג רשימת תוויות שתאפשר למתעניינים לחפש רשימות לפי נושאים.

להלן רשימה קלנדרית של נושאים שנכנסו לבלוג עד כה:

29.09.09          מי מפחד מעמלת סילוק מוקדם?
01.10.09          כיצד נקבעת הריבית על המשכנתא?
12.10.09          פיגורים במשכנתאות
15.10.09          מדוע רוכשי דירות נוטלים הלוואות משכנתא?
18.10.09          גידול הערך הנקי בדירה
20.10.09          הריבית הנמוכה והמשכנתא
21.10.09          האם כדאי לבחור בהלוואה צמודת-מדד בריבית קבועה?
26.10.09          קבוצות רכישה – האומנם "פטנט"?
28.10.09          האם יש בישראל בועת נדל"ן?
02.11.09          האם משבר המשכנתאות בארה"ב מתקרב לסיומו?
05.11.09          משכנתא "רעילה": הדוגמא של Option ARM
09.11.09          "אין בועת נדל"ן בישראל" – הערות בשולי מאמרה של ורד דר
12.11.09          מהו התקציב המקסימלי העומד לרשותכם לרכישת דירה?
20.11.09          שלב נוסף של משבר המשכנתאות בארה"ב?
28.11.09          עוד על מצבם שנקלעו להון עצמי שלילי
03.12.09          לקחים ישראליים ממשבר הנדל"ן האמריקני
07.12.09          הלוואת "שפיצר"
10.12.09          על נגזרים פיננסיים ונגזרי משכנתאות
14.12.09          תופעת חדלות הפירעון בארה"ב מפעפעת כלפי מעלה
20.12.09          משכנתא בריבית משתנה – מדוע?
25.12.09          על אופי התחרות בין הבנקים למשכנתאות בישראל
29.12.09          על הניתוח של מחירי הדיור בידי משרד האוצר
04.01.10          המלכודת של לווים בארה"ב
05.01.10          בלוג המשכנתאות – סיכום עד כאן
11.01.10          משכנתא הפוכה
19.01.10          האם למהר ברכישת דיור כדי לנצל את הריבית הנמוכה?
21.01.10          FHA – Federal Housing Administration
24.01.10          מדוע קיים בישראל שוק משכנתאות רב-מטבעי?
26.01.10          על היוזמה הפוליטית החדשה בתחום המשכנתאות
02.02.10          חשיבותה של פסימיות בשוק הנדל"ן בארה"ב
07.02.10          לקחים מהמשבר של 1929 – חילוץ משקי הבית מפשיטת רגל
14.02.10          עלייתה של המשכנתא בריבית פריים
19.02.10          מבחן ידע בנושא משכנתאות
22.02.10          מכתב המפקח על הבנקים בנושא קבוצות הרכישה
28.02.10          על מדד מחירי הבתים בארה"ב בשנת 2009
02.03.10          הוויכוח על נטישת בתים ע"י לווים
05.03.10          על התפתחות האבטלה בארה"ב
08.03.10          הלוואת משכנתא כתוכנית חיסכון לדיור
11.03.10          מי צריך להבין בנושא משכנתאות?
15.03.10          על ראיית הנולד, ניהול סיכונים ורגולציה
19.03.10          מעבר להלוואת "שפיצר"
23.03.10          מדוע הבנקים מוכרים משכנתאות?
25.03.10          גדולים מכדי להיכשל: המאבק על גודלם של הבנקים
28.03.10          משכנתא לעצמאים

7 תגובות:

אברהם הקורא הנאמן אמר/ה...

דורון,

ראשית , כל הכבוד!
שנית, האם חברה בע"מ יכולה לקחת משכנתא לצורך רכישת דירה כהשקעה של העסק? אם כן, האם משכנתא כזו היא הוצאה מוכרת לעסק?
תודה,

אברי

Unknown אמר/ה...

שלום דורון,

ברכות לקובץ מרשים של רשומים על עולם המשכנאתות הן בחו"ל והן בישראל.

ככל ש-44 מהווה מד מהימן לשפוט (גם לפי הגימטריא), הרי ה-blog קריא, ברור, ממוקד ומאיר עיניים ורעיון מוצלח ביותר עבור קוראים עממיים ומקצועיים כאחד.

יישר כוח!

חיים

עידו אמר/ה...

שלום,
על אף שאיני פעיל בתגובות אני קורא את הבלוג באדיקות, נהנה ולומד... תודה

עידו (בריקנר)

Doron Nachmany אמר/ה...

תשובה לשאלה של אברי: חברה בע"מ יכולה ליטול משכנתא לצורך רכישת נדל"ן עבור שימוש עצמי. הריבית על המשכנתא היא הוצאה מוכרת לחברה

ישראל סגל אמר/ה...

דורון, אני מסכים אתך שהעתונות הכלכלית מידלדלת ואני מברך אותך על היוזמה לפרסם בלוג בתחום שיש לך הרבה מה להציע בו (ואני אומר את זה מהיכרות אישית, כמובן). אני מעריך ומעריץ את קצב המאמרים שאתה מצליח להפיק תוך שמירה על עומק מצד אחד ומיגוון נושאים מצד שני. חזק ואמץ

אנונימי אמר/ה...

דורון שלום,
האם חברה בע״מ יכולה ליטול משכנתא לצורך הלוואה לעסק כנגד כסף מזומן. אני אחדד, יש לי 500 אלף מזומן, האם כנגדם אוכל ליטול משכנתא של מליון ש״ח? האם גם אז הריבית מוכרת כהוצאה?
אודה לתגובתך,
רון

רון אמר/ה...

היי דורון,
האם אוכל להתייעץ איתך טלפונית או לקיים פגישה?
רון